De' Queen : Baking Chocolate Cake

by - 10:45 PG





FRIDAY
30.09.2011
be the last day of SEPTEMBER and be the party of DE' QUEEN
hehehehe...
awesome day guys...
best kan sekali-sekali porak perandkan dapur ..
hahahaha..
hancus deh dibuat kita 8 orang hahaha..
first time 8 orang DE' QUEEN berkumpul semua. awesome la...
boleh la porak perandakan lagi ye hhahaha...

are-u
rayhan
rayha
ateen
syafika
miera
ziemah
amalina

so Let's Begin The Party...
The Majlis Amal



jom mulakan kita buat 
CAKE CHOCOLATE DE' QUEEN
bertungkus lumus ya anak anak dara buat kerja sampai tak ingat dunia
ewah gaya macam rajin je diorang ni hehehe...
ye ke rajin
ubelievable


so first step korang masuk 
tepung gandum 2 cawan
serbuk chocolate 3/4 cawan
then..
aku tak ingat dah apa yang diorang masuk ahhaha..
aku lupa.. sorry terkena amnesia heheh


lihatlah SI bahu HITAM sangat rajin ok..
hehehe...
apa yang dia putarkan aku pun tak tahu apa benda.
yang aku ingat
telur 2 biji 
garam 1 sudu kecil tapi half ja
gula 2 cawan
then 
esen vanila
susu cair 1 cawan..
lebih kurang macam tu la..
ingat-ingat lupa ja..
sebab aku memang tak reti buat so my sifu yang buat aku tengok ja



then sementara nak tunggu cake tu siap kitaorang apa lagi snap pic la
memang kitaorang semua tak boleh lari dari camera heheh
kemana kami pergi mesti wajib ada camera wajib tu
tak boleh berganjak 
entah apa apa yang diorang ni buat aku pun tak tahu la
dah macam ish ish
'' no comment ''



'' ting ''
our cake ready to serve
lihatlah bertapa tekunya semua muka pandang cake tu..
semua muka lapar ja aku tengok 
kesian diorang mahu tak lapar lama kena tunggu hehehe



so the jugde macam mana
ok ke tidak cake ni dibuat anak anak dara 8 orang ni
hopefully sedap la ya
sebab aku dah tak mampu rasa sebab aku tengok banyak sangat cake naik pening kepala 
biasalah benda yang aku buat bukan aku nak makan sangat pun



yum yum yum
yummy
sedap kan... hehhehe...
tapi topping tu worst sikit..



yang ni pun wajib ada hehehe
tak boleh tak ada..

'' BIK MIRNA goreng friesnya hehehe ''
bik mirna tersangatlah rajin ok hehehe membantu hehehe
iye ke bik mirna membantu ??
kui kui kui...

so done for that day...
nanti kita buat lagi ya nak buat apa pulak ??
hehehe...
kita buat pancake pulak ye hehehe....

bye bye bye.. see ya..

p/s : nak cakap bik mirna dah balik indonesia sudah hehehe,, tak de siapa sudah ya nak jadi maid kita dah hehehe.. tapi nanti for sure dia balik sini balik klau kita nak masak lagi hehehe....

You May Also Like

0 000 orang comment