Pengajaran

by - 9:12 PTG

assalamualaikum
hye peeps

attention : entry serius jangan ada senyuman atau ketawaan waktu membacanya.
selamat malam. dah dinner belum ? kalau dah dinner bagus la. tapi kalau orang yang macam aku memang tak dinner lagi la pukul 12 kejap lagi la baru nak makan hahaha. ( buruk sungguh perangai kan ).

balik pada tajuk aku tulis tu. " ambil sebagai pengajaran " tapi pelik nak ambil apa kan? hahaha tak da la aku nak cerita pasal kes satu perempuan tu yang kisah dia tesebar dekat blog blog facebook twitter tentang mak dia suruh hackers dekat malaysia ni hack facebook anak dia sebab mak dia mimpi anak dia terseksa sebab banyak gambar dia yang tak menutup aurat publish dalam facebook.

banyak la link facebook dia tersebar kan. so bagi aku bila kita dapat link tu kita tak payah la tengok pic dia kita terus ja tekan report and block sebab lagi ramai orang yang tengok lagi banyak dia terseksa kan. kesian dekat dia. macam mana arwah pun waktu dia hidup dulu kita yang hidup ni tak payah la nak burukkan dia atau apa pun okey.

dan pengajaran yang boleh diambil nak publish gambar dalam facebook make sure kita dress up properly ataupun lagi senang tak payah letak langsung gambar hahaha. kalau nak letak juga letak la gambar yang sepatutnya tak payah la nak letak picture terdedah sini terdedah sana posing sini posing sana sebab kita tak tahu apa akan jadi future kita nanti. semua benda kerja tuhan kita sebagai manusia kena beringat selalu.

bagi aku la, memang la benda dah nak jadi tapi kita boleh elak kan benda tu dari terjadi kalau kita cegah dari awal. jadi dekat facebook bukan medium untuk menjadi model depan cermin dan snap sendiri. tapi facebook medium untuk kita tak lost contact dengan kawan kita. dan facebook juga bukan medium untuk cari siapa hot siapa cool tapi dia medan untuk kita kenal perangai masing masing hahaha.

tu ja dari saya amalina yaakub melaporkan kihkihkih
bye


You May Also Like

2 000 orang comment