Jumaat, 6 April 2012

5 Science

assalamualaikum
hye peeps

entry hanya bekisar kawan kawan aku sahaja. so kalau boring tak payah baca ( aku bagi warn awal awal dah ni nanti jangan bising cakap buang masa pulak baca )


hahaha ambil satu muka pun aku tak tunjuk kuang kuang kuang amacam expression muka diorang hebak kan. jangan disangka muka yang tenang tak boleh buat expression muka yang penuh kelawakkan sampai hampir terburai isi perut dan pancreas anda.

saling merindu tu actually ada sikit ja bukan satu kelas pun

just
rayha si kembar rayhan
amieqa si lembut
pikah yang senantiasa agak garang
far hayu yang sentiasa aku jadi penasihat cinta dia
kak nurul atau hafizi yang sentiasa senget dan benget
dan sufian yang sentiasa jiwang di wall facebook dia.

8 kesengetan bila bercakap tentang kelas 5 SC 2011 batch 94 di SMKKB yang berada di lokasi Kedah ataupun lebih popular dikenali sebagai bandar Fairytale ( aku merapu sila jangan percaya )


see tengok la apa yang kami merapu berlapan memang tak masuk dek akal langsung sekejap macam logik sekejap macam budak budak pun ada sekejap macam perghhh mampu berdikari sekejap macam memang tak boleh belah langsung.

banyak moment waktu form 5 kami tergolong dalam golongan yang tidak cerdik pandai ( sila sembunyi belakang stor kelas 5 sc sebab malu ) kami semua terpilih dan berada di kelas last sekali iaitu kelas yang tersangat corot yang menyebabkan semua cikgu " SAYANG " gila gila dengan kami. kami semua berada di kelas ( 5 SAINS ) kihkihkih. ( main main lebih ). walaupun kami si kelas sains perangai semua tak semengah langsung macam budak budak tak matang pun ada. nak aku cerita sorang sorang ka perangai ish jangan.

aku cerita time subject subject yang kami suka sesangat ok

========================================

- PHYSIC -

pak rushdan aka digelar boss oleh kami semua. dan dia adalah pengetua dan merangkap guru physic kami tapi sayangnya kami semua berjodoh dengan dia di saat akhir sudah mahu SPM sebelum kedatangan boss kami diajar oleh seorang guru yang bernama puan norizan dia asal dari terenganu kalau saya tidak salah ( skema giler ayat tak mampu nak terus buat ayat macam ni ) dia seorang cikgu yang OK tapi tetiba dia cuti bersalin jadi kami terkontang kanting 3 bulan woii tak da cikgu physic gila apa nak exam kot adoii ada la cikgu ganti tapi adoii faham faham ja la.

Tumblr_lz99kdtamp1r7elryo1_500_large

hangpa nak tau tak semua physic tu susah untuk orang yang tak suka math macam aku kalau bagi hangpa senang memang aku slaute ar.

time physic memang teruk la kami ni aish..

orang yang meja depan duduk tepi pintu tau tak budak tu buat apa dia boleh tidur dengan senyeyak nyeyak nya seperti tidur dibilik hotel 10 star beb. ( klik sini nak tengok muka dia )
orang yang dibelakang pulak tahu apa diorang buat boleh diorang bergosip habis sakan la dan buat seperti boss tak ada dekat depan. ( klik sini nak tengok ) then kan tiba tiba bila boss nak tengok nota perghhh semua kalut ja ya la sebab tak fokus. adoiii muka semua cuak gila.

nak tahu satu hal boss kami kalau sebut perhimpunan akan jadi ............ ( biar orang yang tau sahaja sambung )
bila dia sebut saad akan jadi ............. ( biar mereka mereka yang tahu sambung )

kalau la ingat balik aishhh memang kami semua agak kenakalan waktu subject physics maybe sebab kami pun tak tahu sebab apa nasib baik physic kami ok tak failed SPM kalau failed macam mana tak ka pakat menangis tak berlagu la semua sebab main main dalam kelas.

- BAHASA MELAYU -

ni subject paling kami gerun sebab kami semua seriusly takut kot dengan cikgu BM pergh memang waktu dia ajar semua tunduk kira kuku ada berapa puluh la kalau boleh tunduk tu memang tak akan pangung tengok white board dah la sampai cikgu tu kena panggil nama la. dasat kan.

tapi cikgu tu lawak agak menjadi kesukaan feveret cikgu la untuk kami semua hahaha. benda paling best bila dia panggil nama aku, aku akan buat blur and smile :) sebab aku pun tak tau kenapa aku buat macam tu.

Fc76117c8e4c41ab349a68c97fb89fe2_large

kalau BM dan essay jangan pernah korang nak cuba leraikan hubungan yang rapat antara mereka sebab essay dan BM sangat rapat seperti kucing dan ikan saling memerlukan hahhaa.

aku pernah mengelat satu essay memang aku tak larat hari tu nak nak aku mc pulak sekolah hari tu memang aku tak buat la essay tu pastu aku rasa sangat menyesal dan aku nak cakap

  cikgu noraini i'm sorry!

dan aku yakin ada student lain yang mengelat juga especially hahaha sila terasa yah kawan aku yang baca wahahaha. !

" mengamit amalina "
hakhakhakhak...

=======================================

 subject chemistry dan subject pendidikan islam dan sedikit cerita kawan kawan aku yang agak hahaha faham faham la sendiri. akan aku cerita nanti hahaha aku nak tidur dah mengantuk dah ni.

pastu ada pulak budak ni paksa paksa aku publish entry ni cepat cepat reason dia nak jadi orang first baca dan orang first comment. senget benget nak kenal dia sapa klik sini wahahah memang otak tak centre budak ni kuang kuang kuang

to be continue part 2 
aku tak larat nak type
hahaha
pemalas punya Amalina Yaakub



2 ulasan:

Acik berkata...

alaaaa ... nape sumernya pakai topeng? :)

AMALINA YAAKUB berkata...

@Acik sebab identiti dirahsiakan huahuahua.. mcm yakin ja nk rahsiakan kihkihkih