I'm Married !

by - 7:42 PTG


Assalamualaikum,
bulan ni berapa banyak orang yang kahwin, dan aku termasuk lah sekali eh tak tak, i'm not. Tapi tadi secara tiba tiba nak menulis mengenai benda ni, blog walking macam biasa and i'm bumped with blog kawan yang dah lamaaaaaaaaa and she's married. for me yes it's totally shocked but it's okay la, it's good for her. 

bila compare dia dengan aku rasa macam jauhhhhhhhhh nya beza, like musim bunga terus ke musim sejuk. fuhhhh. bila mata ni memandang dia, rasa wauu, matangnya dia bila bereaksi dengan sekeliling dia, but me nothing, i am still with my mama, berkepit, ikut belakang mama aku ja kalau pergi mana mana, like 5 years old, nak lintas jalan still kena pegang tangan sebab takut dengan kereta. nak bayar bill apa apa pun tak tahu lagi, arghh but her wow, awesome!. 

i am 20 years old but nothing i can do, masak pun tak layak lagi untuk bagi orang rasa, bangun awal awal pagi apatah lagi kan, at least cuti-cuti pukul 10, after subuh tidur balik, cuci baju, iron baju, sidai baju sometime mama aku yang buatkan like remaja biasa la. alah. but her, she can do everything, and i know she'll be a good mummy. 

sangat berbeza, mungkin sama umur, tapi perwatakkan jauh sekali untuk sama, kalau sama mungkin pelik sangat, she's just like an adult. kalau aku, baju seluar tudung still nampak macam budak sekolah pun ada sometime, sampaikan nak daftar YES hari itu, abang tu tanya "eh dah cukup umur ka?'' oh teruk. bila duduk sebelah dia mungkin orang cakap aku adik dia, haha. but congratulation for her. 

untuk melangkah ke satu lagi perjalanan bukan mudah, kena betul betul bersedia, kalau hanya suka suka then kau akan jatuh. good luck for bride and groom. 

p/s : cuti dah nak habis, argh akan merindui waktu waktu buang masa di kampung. :P. 

You May Also Like

1 000 orang comment