Jumaat, 2 Januari 2015

Chapter 2015

bermulalah perjalanan untuk tahun 2015, hanya mengharapkan yang terbaik untuk tahun ini, mungkin cuba menjadi yang lebih baik dari 2014, manusia itu pendosa dan aku juga, sering kali aku melakukan dosa, kalau dah dosa kecil lama lama akan jadi besar juga bukan? 

azam untuk tahun ini mungkin aku sedang realisasikan azam yang tahun lepas lepas dan lepas, aku ni bukan nak kata la, tapi aku tak pernah tunaikan pun azam yang aku listkan bergunung di awal tahun, jadi tahun ini aku berazam untuk lunaskan semua azam yang telah aku listkan. 

salah satu azam aku habiskan study aku yang masih berbaki lagi 4 bulan untuk habis, rasa excited dan tak sabar, rasa macam bestnya boleh konvo. *mengharapkan bear dihari konvo mungkin* masih ada yang mahu memberi? 

cinta? entah mungkin ditepi dahulu, malas rasanya untuk cuba mendekati dan memahami hati seorang lelaki, cukup lah jika seorang saja aku cuba memahami dan akhirnya hanya sia sia, sebenarnya kau bukan sesiapa pada hati ini dan pada hatimu. permainan yang dimainkan oleh dia sangat hebat. selamat tinggal cinta, jangan risau dah tak lama untuk aku pergi dari hidup kau, aku sedang cuba, dan aku tahu kau juga. 

dan yang paling utama tiada siapa pun mampu gantikan makna keluarga disaat jatuh atau bangun,cuba lah jauhi dan buat bukan bukan, dan saat kau jatuh, baru kau sedar langit itu rendah atau tinggi, dan saat itu kau akan rasa bagai langit sedang tertawakan kau, dan bumi sedang menolak kau untuk jatuh. 

dan doa aku semoga kita semua dalam keredaan Allah, dan semoga Dia memudahkan setiap perjalanan yang kita lalui. dan diberi kesihatan yang baik. untuk kak Diana cepat sembuh, kami rindu kak dian yang dulu, yang banyak ketawa. kepada Zimi, cepat sembuh dari sebarang penyakit, semoga semuanya baik baik sahaja. mungkin aku jarang tunjuk aku peduli tapi sebenarnya aku sangat peduli. biarlah tiada siapa tahu aku mengharapkan kesembuhan untuk semua kerana aku tahu Tuhan ada untuk mendengar. 

selamat tahun baru 2015. 
selamat datang tahun yang insyaallah ada berkatnya.