Challenge Samyang Cheese with Mighah Aref (Video)

by - 4:59 PTG

Assalamualaikum,
Aku dengan Mun ada lah join challenge spicy samyang ni dekat youtube, dan video tu dah upload lama pun, cuma aku baru nak update dekat sini.

Aku manusia yang agak busy the past few month, and even gonna be so busy tomorrow with Law's test and need to do it some questionnaire about transportation's industry, I'm swear! I do not know anything about that Industry and me a loser. 

Oh by the way jangan lupa join entrepreneur's carnival pada 28 dan 29 April 2017 dekat pekarangan parking kereta depan dewan besar, UPM Aku dan geng geng ART2U ada buka gerai dan jual handmade's craft. Jangan lupa beli :) Jangan lupa Follow, Like dan Comment dekat official Instagram kami ART2U Instagram FOLLOW TAU! Muach. Love from us. Thank you guys. 

Maaf, iklan pulak, aku nak cerita pasal Samyang Cheese ni yang utama. Aku mengaku aku bukan manusia yang makan pedas, kalau aku makan pun, bagi ada rasa ja dalam makanan aku, sebab aku bukan suka pun. Aku lebih prefer masak kicap dan sangat suka semua yang berkaitan dengan masak kicap, contoh. ayam masak kicap, nasi makan dengan kicap, erm ikan masak kicap, apa lagi? just name it lah, aku suka ja. Yang pedas-pedas ni aduhai, bukan setakat kurang suka even perut pun boleh tahan buat hal bila pilih untuk makan.

Mun??? tak payah cakap lah, dia memang jenis makan pedas. Makan apa pun akan ada ja cili hijau tu, tapi mostly kawan aku dekat UPM ni memang jenis makan pedas dan mereka memang geng-geng abah aku la cerita dia. Tapi yang paling makan pedas dekat sini, adalah seorang Amirah dan seorang Haijah. Giler lah geng geng ni. We (excluding me) gonna try burger pedas nanti. Bila? entah? time free mungkin. 



So itulah rupa dia, jangan risau, ianya sangat HALAL dan boleh dimakan tanpa perlu ada rasa was-was. Tapi kalau hang jenis was-was, jangan makan nanti jadi haram pulak.

So aku dengan angkuhnya, ikut la join challenge ni dengan Mun, sebabnya mudah, aku suka rasa. Even aku tak suka tapi aku sangat suka rasa makanan baru. Korean Food, aku sangat suka cuba dan well boleh kena lah dengan tekak,

Samyang Cheese, expectation aku macam, cheese yang macam mozarella cheese apa semua tu lah dalam tu, sekali cheese serbuk, tabur dalam Mee dia tu. Bau tenusu dia sangat kuat, manusia yang memang tak suka bau susu dan minum susu, dia agak lagi mencabar minda dan hidung dan segalanya lah. Cuma, dia kurang pedas pada yang flavour yang biasa tu. 



Itulah adalah Mun. so meet her guys.

Sebelum makan boleh la senyum segala, sekali masuk ja sudu yang ketiga aku rasa, aku dah start nak nangis macam sedihnya hidup yang aku sedang lalui ni. Sumpah pedas weyh, dan aku tak suka gila. menyampah! PEDASSSSS!

Aku makan memang tak habis! aku mengalah awal dan denda satu hal lagi. Masyaallah. Siapa yang kalah kena minum air garam segelas. Satu sudu penuh weyh geng-geng tu campak dalam mug. Masin jangan cakap lah, tetiba rasa malam tu aku dapat darah tinggi, dan rasa badan aku dicuci sebersihnya. 

ESOK punya cerita....
Selamat tak da kelas kan, cuti. So masuk keluar toilet. so padan muka self! hahahaha. Tapi satu pencapaian yang bagus untuk seorang Amalina bila dia mampu juga makan bersudu-sudu, kalau tidak satu sudu pun belum tentu dia boleh telan. Selalunya kalau aku makan, sos dia aku letak half ja atau 1 sudu lebih ja, bukan satu packet lah yang pasti.

Kalau dekat rumah, kalau memang craving sangat aku masak dia, bagi kurang pedas dan aku campak ja apa aku nak campak dalam kuali tu. Walaupun muka tak reti masak tapi kepada bakal suami saya yang tak tahu entah siapa, nanti saya belajar er awak, kalau Financial Account yang ber series pun saya boleh belajar, ini apa ada hal setakat masak untuk awak. 

LOL! 

So lets check it out video kami dua. https://www.youtube.com/watch?v=kWEH4yweiIw <<< boleh click situ atau tengok dekat bawah ni. 


Maafkan perangai bukan-bukan aku.
HAHAHAHA
see yah guys.



You May Also Like

0 000 orang comment