Dedicated To Him

by - 5:50 PTG

pesanan penaja : entry panjang
tak nak baca pun tak pa

aku buat entry ni nak dediacted kepada orang yang tengah kecewa
tak kisah la kecewa sebab putus cinta ka kecewa sebab bonus tak dapat ka kecewa sebab pangkat tak naik ka KECEWA sebab PMR teruk ka tak kisah la kecewa apa pun tapi asalkan ada kecewa 
so i make this entry for those yang tengah FRUST menonggeng giler


AKU NAK CAKAP 
JANGAN PERNAH KORANG KECEWA NO NO NO TO KECEWA
ok KECEWA tu perlu dalam hidup tapi jangan biarkan kekecewaan menghantui diri kita

'' jangan biarkan hidup anda diselubungi kecewa ''

yes aku nak cakap mana ada manusia tak pernah kecewa cakap meh dekat aku mana manusia yang tak pernah kecewa bohongla aku cakap kalau tetiba ada seorang manusia muncul depan aku dan cakap

'' AKU TAK PERNAH KECEWA AKU AKAN DAPAT APA AKU NAK WALAU MACAM MANA SEKALIPUN AKU TETAP TAK PERNAH KECEWA ''

pergh dengan sombong tahap GIGA MEGA DENCI CENTI MILLI MICRO NANO PICO boleh manusia tu berkata sebegitu memang aku pancong la kepala dia apa dia ingat dia TUHAN @ GOD @ ALLAH sampai boleh mengaku tak pernah kecewa.


kecewa tu satu anugerah yang Allah kurniakan untuk membantu kita menjadi insan yang lebih baik walau sejahat mana kita waktu lampau 
kecewa akan mengajar kita untuk berubah
believe it or not 
itulah hakikat so jangan lah mempertikaikan kenapa Allah biarkan aku kecewa kenapa aku yang dipilih untuk kecewa sebenarnya ada sebab kenapa diri kita dibiar merasa kecewa kerana kita boleh berubah untuk menjadi yang lebih baik dan ADA JUGA CERTAIN yang lepas kecewa dia berubah 100% jadi HANTU ada juga tapi jarang la 

bagi konteks aku kecewa dan berubah ke arah positif
maybe ada yang kecewa RESULT PMR down giler la kan so jangan lah kecewa macam hidup ni dah tak berguna hanya sebab slip PMR kita tak sebagus slip orang lain
come on dude it's just a small step to begin ur journey 
we can know how it feel
and
we can know how to express our feeling and to treat our feeling to become a better and a new one
when we know what is mean by FRUST

just a simple word
FRUST 
yang boleh matikan banyak hati manusia
ya kan ?
so DUDE wake up 
u can do it la i know u can everyone have the chance to change what they done
so u also has the chance to change ur life u got a chance
it's not too late for u
i know u can 
CHAIYOK 

so dude please wake up and be a new one 
make it our life simple jangan nak peningkan kepala dengan  trouble kan life kita
so enjoy ur life dude


TIPS NAK UBATI KECEWA
( ewah perasan habis aku macam aku ni doktor pakar hati pulak tapi tak pa la aku nak bagi juga so korang baca ja la okey )

  • elakkan dari duduk menyendiri cuba bergaul dalam keadaan orang yang ramai kalau boleh join la apa apa aktiviti as long benda tu boleh buat kita lupa kekecewaan yang kita alami and for sure aktiviti berfaedah bukan pergi clubbing ke partying ke rokoking ke dadahing ke make sure bukan benda tu.
  • cuba senyum walaupun perit
  • belajar terima kenyataan . redha dengan kuasa Allah sebab Allah lebih berhak dan tahu apa yang dia buat
  • jangan pernah berhenti berdoa 
  • luahkan rasa kecewa kepada orang yang boleh kita percaya dan yakin dia boleh bantu kita
  • tidurlah kalau tak tak tahu nak buat apa lagi
  • menangislah sampai kita rasa kecewa tu hilang menangis la dan jangan pernah malu untuk menangis
  • korang pergi wayang or pasang CD tengok cerita COMEDY pastu gelak puas puas lantak la apa orang nak cakap dekat kita yang penting kita puas
  • ambil punch bag kan then punch sampai korang terduduk
  • pergi laut bukan untuk bunuh diri yah tulis atas pasir benda apa yang buat kita kecewa dan biarkan air laut membawa ia pergi
  • baling batu dalam tasik yeah yang ni pun ok la juga
  • tulis blog semua apa yang kita kecewa tulis status FB benda apa yang kita kecewa TWEET la kekecewaan tu di TWITTER
ok fine tips mengarut tapi boleh la nak cuba no hal
so good luck 
selamat beramal
bye


p/s : aku buat entry ni untuk dia malas nak mention nama nanti dia kata aku caring sangat pulak kalau dia baca blog aku hope dia bangkitlah tapi kalau dia tak baca tak pa lah aku tak kisah aku share ja cerita ni so have a nice friday guys
aku nak pergi makan aku lapar
ok bye

jangan kecewa kecewa
gembira gembira sudah





You May Also Like

3 000 orang comment