Kesempurnaan Itu Tiada

by - 9:56 PTG

Assalamualaikum
hye peeps

7195718058_5c617afb07_z_large

hola, lama kan tak tengok aku update blog hahaha *tolong angguk* hehehe, tak lama mana pun just berapa hari ja cuma bagi aku lama la juga kan, biasalah aku kan pengemar blog aku sendiri. eh !

sekarang ni dekat facebook, twitter kebanyakkan yang update something dekat sana selalu menunjukkan yang mereka itu SEMPURNA aku pelik sebenarnya bila baca ayat ayat diorang bagikan diorang tahu segalanya dan bijak dalam segala hal especially bab agama, mungkin ada yang kata " salah ka aku nak update beb agama? " yeah mungkin tak salah cuma cara awak bercakap itu bagai awak bijak dalam segala hal sedangkan kita ni insan yang lemah dan kerdil secara jujurnya kita ni tak tahu apa apa pun sebenarnya.

bila kita dihadapan orang yang jahil bab agama kita bertindak bagai kita lah tahu semua benda bab agama sampaikan kadang kadang cara kita menegur dia dan cara kita untuk tarik dia lebih dekat kepada Tuhan itu dengan cara yang salah yang membuatkan dia memberontak dan terus diri dia hanyut tanpa arah.

kadang kadang kita terlalu bangga dengan apa yang kita ada hingga lupa siapalah kita dalam dunia ni mungkin satu dunia menjanjungi kita tapi ingatlah adakah semua itu memenuhi hidup kita yang serba serbi kekurangan ini?

mungkin kita berkata " hidup hanya sekali jadi kena enjoy dulu " adakah hidup ini hanya untuk enjoy yang sering manusia katakan itu hanya fikir keseronokkan sahaja hingga lupa kiri dan kanan sedang mencatit apa yang kita lakukan, baik atau buruk itulah jalan yang kita pilih sebab enjoy hahaha.

aku cuma insan kerdil yang tak punya ilmu setinggi bintang di langit tapi aku cuba untuk mengejar ilmu yang tingginya akan semakin tinggi kita rasa bila semakin banyak kita terusan mengejarnya tanpa ada penutup hingga kita sendiri yang menutup buku kehidupan di dunia ini.

aku cuma seorang hamba yang tak punya harta yang tak punya kedudukan yang tak punya hati yang luhur yang tak punya diri yang cantik dan yang tak punya hidup ini tapi apa yang aku tahu aku punya kekurangan yang harus aku pebetulkan sehingga kekurangan itu menjadi kekuatan buat diri ini.

so sekian
bye
love you
miss you
and
have a great day guys.


You May Also Like

0 000 orang comment