Pemalaih Semua Benda

by - 11:16 PTG

Assalamualaikum
hye peeps

526771_375551252542667_1015669456_n_large

aku rasa aku dah jadi pemalaih la bulan ni tak tau sebab apa, aku rasa macam aku malaih buat semua benda, rasa macam whole day tu kalau boleh aku nak duk saja sambil makan biskut tiger duk depan laptop dan tengok drama sambil kunyah semua jenis kekacang yang ada sambil minum air milo ais yang sedap berganda ganda tu. malaihnya aku musim ni.

pemalas aku ni kadang kadang aku rasa perlu dah cari ubat untuk ubati perangai yang 1000 kali buruk dari orang yang buruk perangainya, ada ka dekat kedai jual ubat untuk hilang malas? kalau ada bagitau nah aku nak cuba mana nak tau kan ubat tu berkesan bagi aku jadi rajin yang mampu kerja 24 jam tanpa makan minum tidur dan sebagainya. *imaginasi luar alam*

malas aku ni semakin hari bukan semakin kurang tapi semakin teruk bayangkan lecturer aku bagi kerja seminggu tapi hampeh satu apa aku tak pegang pun tengok pun idak, tambah la nak fikir cari jawapan memang tak la, bila esok tu nak kena submit malam tu mula dia kalut macam esok dah tak da hari. sampaikan orang call, text, whatsapp ( bajet phone ada android ) semua tak reply dah, dibiar terkapai bagai bergantung tidak bertali. 

dan yang paling nyata tengok lah blog aku berapa hari dah aku biarkan dia terkapai kapai mencari tuannya yang pemalas sambil tidur. last aku update pun 2 febuari 2013 hari tu hari ni dah 14 dah ha tudia berhari dah aku tak update, nampak malas disitu dan aku tau hal ini aku sorang ja perasan orang lain tak perasan pun hahaha sebab aku pengemar blog sendiri tetttttttt.

sampai kan sifat malas aku ni kadang nak charge phone pun aku malas sampai biar ja tinggal 0%, phone aku terlelap begitu sahaja, sampai aku rasa aku nak guna baru aku charge kalau tak memang tak la. tu okey lagi la kan ni sampai nak cuci muka before tidur pun malas, macam mana kira tu? lepas solat isyak, buat la apa apa dulu kan before tidur tu, then dah nak tidur nak kena cuci muka tapi aku terus ja tidur. tanpa syarat dah. malas nya aku.

dannnnnnnnnnnn

bila malas melanda aku, satu benda ja aku buat, solat minta doa then ingat balik benda benda yang boleh buat kita bersemangat, kalau macam aku, ada quotes quotes yang boleh buat aku jadi WAKE UP, or lagu ka yang memang GOOD, bukan lagu slow yang memang serupa lullaby song tu. yang paling penting !

" MOVE ON IN LIFE LIKE YOU WILL DIE TOMORROW ''

P/S : bila tua tua macam ni baru nak ambil lesen kereta aku rasa malu la pulak hahaha, tapi adaku kisah hahaha. 

bye
good night
love you

JANGAN JADI PEMALAIH SANGAT NAH


You May Also Like

0 000 orang comment